مدرس راهکارهایی برای برگزاری موثر جلسات فروش
مدرس راهکارهایی برای برگزاری موثر جلسات فروش
هر روزه جلسات متعددی در شرکت ها و سازمان ها برگزار می شود. بسیاری از این جلسات به نتایج ملموسی نمی رسند و حتی موجب اتلاف وقت شرکت کنندگان آن می شوند. اما برگزاری جلسات مفید و موثر بسیار ضروری است. راهکارهای زیر می تواند شما را در برگزاری جلسات موثر و بهره گیری از نتایج آن کمک کند. این راهکارها در سه بخش «اقدامات پیش از برگزاری جلسه»، «اقدامات لازم در طول برگزاری جلسه» و «اقدامات پس از برگزاری جلسه» تهیه شده است.
اقدامات پیش از برگزاری جلسه
09121724677
09128724677
۱) هدف از برگزاری جلسه: زمانی جلسه را برگزار کنید که دلیل مناسبی برای برگزاری جلسه وجود داشته باشد و برگزاری جلسه شما را به هدف خاصی برساند، نه چون زمان آن فرارسیده است، البته برگزاری منظم جلسات در زمان های مقرر، نکته مهمی است، اما باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که این جلسات هدفمند باشد.
۲) افراد مناسب: دعوت از افراد متعدد (به ویژه اگر مطلبی برای ارائه در جلسه نداشته باشند.) موجب اخلال در برگزاری جلسه می شود. همچنین توجه کنید که لازم است جلسه در چه سطحی تشکیل شود. در دعوت از افرادی از سازمان های دیگر، بهتر است حدود مسوولیت افراد در نظر گرفته شود تا تصمیماتی که در جلسه اخذ می شود ضمانت اجرایی لازم را داشته باشد. هر یک از شرکت کنندگان باید تمامی داده ها و اطلاعات مورد نیاز جلسه را به همراه داشته باشند و درک درستی از موضوع جلسه داشته باشند.
۳) محیط مناسب: محیط مناسبی برای برگزاری جلسه فراهم کنید. اطمینان حاصل کنید که برای همه افراد صندلی مناسبی در نظر گرفته شده، تهویه و نور اتاق مناسب است و شرکت کنندگان دید کافی به سایرین و همچنین نمایشگر یا سایر موارد مشابه (در صورت وجود) دارند. در صورتی که نیاز به تهیه تجهیزاتی از خارج از سازمان یا بخش دیگری از سازمان باشد، اطمینان حاصل کنید که هماهنگی های لازم انجام شده و در زمان مقرر همه چیز آماده است.