مدرس دوره برگزاری جلسات کاری موثر فروش
مدرس دوره برگزاری جلسات کاری موثر فروش
دستور جلسه : داشتن دستور جلسه به تسهیل روند جلسه کمک می کند. دستور جلسه اهداف برگزاری جلسه را به وضوح بیان کرده و اقدامات ضروری برای رسیدن به آن را مطرح می کند. در مواقعی که مورد مهمی (خارج از دستور جلسه) در طول جلسه مطرح می شود باید در مورد آن بحث شود، رئیس جلسه با دریافت نظر شرکت کنندگان در این زمینه تصمیم می گیرد.
۵) ارائه دستور جلسه قبل از شروع جلسه به شرکت کنندگان: زمانی که شرکت کنندگان از قبل در جریان دستور جلسه باشند، می توانند روی مواردی که به آنها مربوط می شود تمرکز کنند و با آمادگی بیشتری در جلسه حاضر شوند. همچنین می توان از شرکت کنندگان درخواست کرد نظر خود را در مورد دستور جلسه بیان کنند و پس از دریافت این نظرات دستور جلسه را مجددا تدوین کرد. شرکت کنندگان باید به موقع از زمان و مکان برگزاری مطلع شوند و از آنها بخواهید حتما به موقع در محل برگزاری جلسه حاضر شوند. اگر جلسه در ادامه جلسه دیگری برگزار می شود، مطمئن شوید که شرکت کنندگان از نتایج و مستندات جلسه قبلی (صورت جلسات) و سایر مطالبی که به شرکت فعال آنها در جلسه کمک می کند، به موقع مطلع شده اند.
09121724677
09128724677
۶) رئیس جلسه: تعیین یک رئیس جلسه که تمرکز شرکت کنندگان بر دستور جلسه را حفظ کند و مسیر جلسه به سمت اهداف تعیین شده را مدیریت کند بسیار ضروری است. رئیس جلسه زمان بندی جلسه را حفظ می کند و در مواردی که نیاز باشد (مانند بالا گرفتن بحث بین ۲ یا چند نفر) در روند جلسه دخالت می کند و از همه مهم تر دقت دارد که تمام شرکت کنندگان در طول برگزاری جلسه فعال بمانند. رئیس جلسه در مواردی که یکی از حاضرین ارشدتر از سایرین باشد، خود به خود مشخص است و در سایر موارد با توافق شرکت کنندگان یا شرکت کنندگان ارشد تر، در جلسه تعیین می شود.